×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

1707660 121 - تایید حضور رادارهای سامانه «اس۳۰۰»در ایران از سوی جینز دیفنس

به گزارش میلیتاری نیوز، نشریه معتبر «جینز دیفنس» که به طور تخصصی به امور نظامی می‌پردازد، اعلام کرد که ایران اینک دست کم یک رادار «۳۰N6 engagement radar» که ویژه شناسایی و کنترل آتش سامانه دفاع موشکی «اس-۳۰۰» است را در اختیار دارد.

جینز دیفنس گزارش خود را با استناد به تصاویر موجود در شبکه‌های اجتماعی از حمل رادار «۳۰N6» در یکی از بزرگراه‌های ایران ارائه کرده است.

بر این اساس، این رادار که سوار بر خودروی «MAZ-747» بوده و مجهز به آنتن کمک ناوبری «Orientir navigation aid system» است. سامانه «اورینتر» این امکان را می‌دهد تا به درستی و با دقت موقعیت‌یابی و جهت‌گیری انجام گیرد.

جینز دیفنس در ادامه به اولین حضور بخشی از سامانه اس-۳۰۰ در رژه روز ارتش در ۱۷ آوریل سال جاری اشاره کرد.

 در همین زمینه نیز اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» نوشت: تصاویر ارسال این سامانه به ایران حکایت از آن دارند که این کشور سامانه «اس -۳۰۰ » را دریافت کرده است. نسخه‌ا‌ی که ایران دریافت کرده، بالقوه قابلیت شبکه دفاع هوایی ایران را افزایش می‌دهد.

 اندیشکده واشنگتن نوشت: رادارهایی که از این سامانه به ایران فرستاده شده‌اند، در صورتی‌که پرتابگرها یا موشک‌های آن در مسیر ارسال با تاخیر مواجه شوند یا به هر دلیلی ارسال نشوند، می‌توانند به طور مستقل برای افزایش رصد و شناسایی موقعیتی استفاده شوند.

منبع

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.