×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

sniper - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس 

در این قسمت قصد داریم تا شما را با لیست ۱۰ گانه ای از مرگبار ترین اسلحه های تک تیرانداز از گذشته تا به امروز آشنا کنیم . 

sr 25 اسنایپر - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

SR25 اسلحه ی شماره ۱۰: ۱۰ 

SR25 یک اسلحه ی نیمه اتوماتیک است و تک تیر اندازی ویژه محصول شرکت Knight Armament می باشد . ۶۰ درصد از قطعات این تک تیر انداز قابل تعویض با مدل های دیگر این شرکت می باشد که می تواند توانایی آن را افزایش و آن را قابل اعتماد تر سازد . عمده به کارگیری این تک تیرانداز در جریان جنگ افغانستان و همچنین در طی بحران تیمور شرقی بوده است .

 L 42 ENFIELD - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۹ : L42 Enfield

L42 Enfield یک تک تیرانداز کلاسیک و شگفت انگیز طراحی شده برای نیروی های نظامی ارتش بریتانیا در طول جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم و همچنین نبرد استقلال ایرلند می باشد . این اسلحه در سال ۱۸۹۵ به وجود آمد و می توان گفت با توجه به دقت آن همچنان  به حیات خود ادامه می دهد. این تک تیرانداز قدیمی می تواند اهداف را در فاصله ی ۱۸۰۰ متری مورد هدف قرار دهد .

 M 21 SNIPER RIFLE - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۸ :M21

M21 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آمریکایی ساخت شرکت Springfield Armory و Rock Island Arsenal می باشد . این اسلحه در سال ۱۹۶۹ برای ارتش آمریکا که در جنگ ویتنام به یک تک تیرانداز دقیق نیاز داشت طراحی و ساخته شد . نسخه ی بهبود یافته از این اسلحه به یک تلسکوپ قابل تنظیم مجهز شده که قابلیت اطمینان و دقت بیش تری را به این اسنایپر بخشیده است . برد مفید این اسله ۸۲۲ متر و وزن این اسلحه ۵٫۲۷ کیلوگرم است . چند قبضه از این اسلحه در جنگ عراق نیز مورد استفاده قرار گرفت .

 PSG1 SNIPER RIFLE - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۷:PSG1

PSG1 یک تک تیرانداز نیمه اتوماتیک آلمانی ساخته شده توسط شرکت هکلرکوخ می باشد . ایت تفنگ دقیقا همان معماری ژ-۳ اسلحه ی معروف شرکت هکلرکوخ را داراست . این اسلحه تک تیرانداز با هدف دقت بالا برای یگان های پلیس آلمان جهت درگیری با گروه های تروریستی طراحی و ساخته شده است . این تک تیرانداز بیش تر به دلیل قتل عام سال ۱۹۷۲ شهر مونیخ و آمادگی در برابر حوادث این چنینی طراحی شد . برد موثر این اسلحه ۸۰۰ متر و وزن آن ۷٫۲ کیلوگرم می باشد . PSG1 با قیمتی ده هزار دلاری یکی از گران ترین اسلحه ها در رده ی خود می باشد .

 Dragunov SVD - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۶ :Dragunov SVD

Dragunov SVD یکی از آن اسلحه هایی که احتمالا همه ی شما با نام آن آشنا هستید . این اسلحه ساخت جماهیر شوری است و یکی از مشهور ترین و معروف ترین تک تیراندازهایی است که تاکنون ساخته شده است . این تک تیرانداز از پر افتخار ترین اسلحه ها به دلیل نوع طراحی و ساخت است . دراگونوف به عنوان یک سلاح پشتیبانی تفنگداران نیروهای شوروی جهت هدف قرار دادن دشمن از فاصله ای دور طراحی شده است . از این اسلحه در جنگ های بسیاری استفاده شده که می توان به جنگ ایران و عراق ، جنگ ویتنام ، جنگ یوگسلاوی ، نبرد اوستیای جنوبی در سال ۲۰۰۸ و هم اکنون نیز در سوریه و عراق در حال استفاده است . وزن دراگانوف ۴٫۳۰ و برد آن ۸۰۰ متر می باشد .

 MOSIN NAGANT SNIPER.JPG - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

Mosin Nagant SNIPER - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۵ : Mosin–Nagant

موسین ناگانت یکی از دقیق ترین اسلحه های تک تیرانداز ۵ تایی گلنگدنی می باشد . این سلاح توسط ارتش سلطنتی روسیه طراحی و تولید شده است . این تفنگ در میدان های نبرد بسیاری  مورد استفاده قرار گرفته است که از معروف ترین آن ها می توان به جنگ جهانی اول و دوم ، جنگ ویتنام ، جنگ های کره اشاره کرد . از زمان ساخت این اسلحه در سال ۱۸۹۱ تا به امروز ۳۷ میلیون قبضه از آن تولید شده است . این اسلحه مدل های متفاوتی دارد که اسنایپر تنها یکی از نمونه های آن می باشد و به همین خاطر رقم دقیقی برای برد موثر این اسلحه ذکر نشده اما توان شلیک از مسافت ۸۰۰ متر در مدل های مختلف این اسلحه وجود دارد.

 AS50 SNIPER - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۴ : AS50

AS50 یک تفنگ جدید ضد زره است که با قابلیت استفاده از مهمات انفجاری می تواند هدف را در فاصله ای بسیار دور مورد اصابت گلوله قرار دهد . این اسلحه در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت بریتانیایی Accuracy International ساخته شده است . AS50 برای تفنگداران انگلیسی و ملوانان آمریکایی تولید شده است .  برد این اسلحه ۱۵۰۰ متر می باشد که رقم بسیاری بالایی است اما در عوض وزن بالای آن یکی از معایب آن است که حمل و نقل این اسلحه ی ۱۲ کیلویی را با مشکل خواهد کرد .

 L115A3 SNIPER RIFLE - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۳ : L115A3

L115A3 یک تفنگ گلنگدنی ساخت بریتانیا و محصول همان شرکت اسلحه ی اسلحه ی شماره ی ۷ یعنی Accuracy International می باشد . این اسلحه کاربران بسیاری دارد که از آن ها می توان به تفنگداران کشورهای انگلیس و آلمان  ، پلیس سلطنتی مالزی ، نیروهای ویژه نروژ و کره جنوبی ، گروه آلفا روسیه و ارتش سنگاپور اشاره کرد . این اسلحه ی با وزنی ۶٫۵ کیلوگرم ، بردی در حدود ۱۱۰۰ متر دارد . این اسلحه در جنگ های عراق و افغانستان مورد استفاده گسترده قرار گرفته است .

 BARRET M 82 SNIPER - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۲ : BARRETT- M82

Barrett M82 یک تیر انداز قدرتمند ساخت ایالات متحده آمریکا می باشد . این سلاح به عنوان یک تک تیرانداز ” یک شلیک یک کشته ” شناخته می شود . این اسلحه همان طور که از نام آن پیداست ساخت شرکت برت فایر آرم ” Barrett firearms ” می باشد . این اسلحه به دلیل دارا بودن بردی ۱۸۰۰ متری یکی از بهترین ها در میان تک تیراندازهای کنونی جهان می باشد . این اسلحه آنقدر قدرتمند است که می تواند در دیواری نفوذ و هدف را با دقت هر چه تمام تر مورد اصابت قرار دهد . سرعت خروج گلوله در این اسلحه ۸۵۳ متر بر ثانیه می باشد و خشاب این اسلحه اجازه ی شلیک ۱۰ گلوله را می دهد همچنین وزن این اسلحه ۱۴ کیلوگرم می باشد . این اسلحه تاکنون در کشورهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته که از آن ها می توان به  ایالات متحده ، انگلستان ، نروژ ، لهستان ، تونس ، ترکیه ، امارات متحده ، قطر ، آرژانتین ، شیلی ، کانادا ، مکزیک  و … اشاره کرد .

 CheyTac Intervention SNIPER - معرفی ۱۰ اسلحه ی تک تیرانداز مرگبار جهان + عکس

اسلحه ی شماره ۱ : CheyTac Intervention M200

 CheyTac Intervention M200 از دوربرد ترین تک تیراندازهای مدرنی محسوب می شود که تاکنون در جهان ساخته شده است. این اسلحه توسط شرکت چی تاک ساخته شده و برد آن ۲۰۰۰ متر می باشد که با توجه به مدل های دیگر آن این رقم به ۲۳۰۰ متر نیز افزایش پیدا می کند . این اسلحه مجهز به یک مسافت سنج لیزری است که می تواند فاصله را تا ۶ کیلومتر محاسبه کند مجهز شدن به دوربین دید در شب و سنسور اندازه گیری از دیگر ویژگی های M200 می باشد . وزن این اسلحه ۱۴ کیلوگرم است و به جزء کشور سازنده ی آن توسط نیروی دیگر در سطح جهانی مورد استفاده می گیرند که عبارتند از :

    •  گروه ضد تروریستی GROM لهستان

 

    • نیروهای ویژه ترکیه

 

    • نیروهای ویژه SRR-61 اردن

 

    • یگان های ویژه دریایی آرژانتین

 

  1. امیر محمد

    خسته نباشید
    میخواستم ببینم مثلا تک تیر اندازی مثل شاهر جایی در این لیست دارد؟ یا ب طور کلی هیچکدام از تک تیر انداز های ما در این لیست میتوانند قرار بگیرند؟

    • aria-moazeni

      با سلام
      بله تک تیر انداز های ما هم قابلیت های بالایی دارتد که البته بیشتر مهندسی معکوس هستند البته با تغییرات خاص ایران

  2. احمد رضا

    یعنی واقعا این همه تک تیر انداز ایران مثل شاهر وباهر و تک تاب
    جزوشون نیستن

  3. ناشناس

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه
    بدین
    ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت می کنیم.خوشحال
    میشوم از وبسایت ما دیدن کنید

  4. کورش

    سالهاست درتعجب موندم که L42بااون فشنگ کوچکش چگونه درفاصله ۱۸۰۰متراهداف رامورداثابت قرارمیدهد!!!ولی اسلحه انگلیسی که همون فشنگ رو شلیک میکنه ۸۰۰متربیشتربردنداره!!دراگانف یاهمون قناصه ۸۰۰متربرد داره ولی اینکه ازقناصه و…قدیمیترهس ۱۸۰۰متربردداره!!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.