×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

netaniho - نگرانی دوباره نتانیاهو از توان دفاعی ایران در سفر به روسیه

 

نگرانی دوباره نتانیاهو از توان دفاعی ایران در سفر به روسیه

 

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، نتانیاهو  که برای گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک با روسیه امروز عازم مسکو است گفت: تحویل اس سیصد موجب افزایش قابل توجه توان دفاعی ایرانی ها در سایت های هسته ای خواهد بود.

نتانیاهو  در عین حال گفت: گسترش روابط اسرائیل و روسیه برای امنیت ملی اسرائیل مهم است. وی  روز سه شنبه با ولادیمیر پوتین درباره تقویت همکاری نظامی گفتگو خواهد کرد.
پیشتر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای گفته بود که پوتین و  وی درباره تروریسم، جنگ داخلی در سوریه و مناقشه اسرائیل -فلسطین گفتگو خواهند کرد.

روسیه حضور فعال نظامی در منطقه به خصوص در سوریه دارد و اسرائیل بدنبال افزایش روابط با مسکو در کنار متحد اصلی خود آمریکا است.
اگرچه مسکو تعداد جنگنده های مستقر در پایگاه هوایی در سوریه را کاهش داده است اما نیروی هوایی آن در کشور جنگ زده سوریه همچنان فعال است.
 نتانیاهو سپتامبر 2015 و آوریل 2016 نیز به مسکو سفر کرده بود. دو طرف در نوامبر 2015 ( آبان گذشته) نیز در حاشیه کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس با یکدیگر دیدار کردند. این در حالیست که نتانیاهو در بازه زمانی مشابه تنها دو بار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیدار کرده است.  
نتانیاهو در ماه آوریل خطوط قرمز دفاعی اسرائیل را به پوتین اعلام کرده بود. وی به رئیس جمهور روسیه گفت که اسرائیل در وهله اول «با همه توان برای جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته از ایران و سوریه برای حزب الله تلاش می کند». وی دومین موضوع مهم اسرائیل را جلوگیری از ایجاد یک جبهه جدید علیه آن در بلندی های جولان عنوان کرد.
نخست وزیر اسرائیل در سفر این هفته خود به روسیه با تعدادی از رهبران یهودی روسیه از جمله برِل لازار، خاخام اعظم روسیه؛ پینکاس گلداشمیت، خاخام اعظم مسکو؛ و یوری کانر، رئیس کنگره یهودیان روسیه، نیز دیدار خواهد کرد.
اوری آریل، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی، نیز در این سفر نتانیاهو را همراهی خواهد کرد و قرار است در مسکو یک یادداشت تفاهم با الکساندر تکاچف، همتای روسی خود، امضا کند.

[ad_2]

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.