×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

air mule medical drone  (1) - ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

 

ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

 

 

هلی کوپترها می توانند به صورت عمودی از زمین بلند شوند و یا به زمین بنشینند ولی هواپیماهایی که بال ثابت دارند هرگز قادر به انجام چنین کاری نیستند و از طرف دیگر پره های بزرگ هواپیما که با سرعت زیادی می چرخند اجازه حرکت ومانور آن ها را در فضاهای باریک و محدود نمی دهد . به همین جهت شرکت Tactical Robotics ، پرنده ای عمود پرواز به نام Air mule  ساخته که همانند هلی کوپتر توانایی پرواز به صورت افقی را داراست .

air mule medical drone  (2) - ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

حدود 2 سال قبل خبرهایی از ساخت این هواپیما منتشر شده بود و اخیرا نمونه اولیه تولید شده آن ، اولین تست پروازی را بدون هیچ گونه مهار انجام داد . هواپیمای بدون سرنشین Air mule  قابلیت پرواز و هدایت شوندگی توسط سیستم کنترل از راه دور را دارد و همچنین می تواند توسط سیستم کنترل خودکار خود به پرواز در آید از این پرنده در مناطق جنگی می توان برای جابجایی مجروحان استفاده کرد و یا در ناوهای کوچکی که جای کافی برای نشستن هلی کوپتر ندارند جهت حمایت و پشتیبانی به کار می رود .

air mule medical drone  (4) - ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

air mule medical drone  (5) - ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

پروانه های پشت هواپیما نیروی پیش رانش افقی را فراهم می کنند و حرکت عمودی آن توسط روتورهای داخلی فراهم می شود که دو پروانه به صورتی کاملا ایمن در بدنه هواپیما محصور شده اند و باعث حرکت هواپیما به سمت بالا می شوند .

این پروانه ها تنها در صورتی که به طور مستقیم از بالا یا از پایین به هواپیما نگاه کنید قابل مشاهده هستند .

هواپیمای بدون سرنشین Air mule  دارای وزن 900 کیلوگرم بوده که به یک پیشرانه توربوی استوانه ای تک سیلندر ار نوع Turbomeca Arriel 1D1 با قدرت 730 اسب بخار مجهز شده است .

air mule medical drone  (3) - ساخت پهپاد برای انتقال مجروحین از خط مقدم در آمریکا

هواپیمای Air mule توانایی حمل بار به وزن 440 کیلوگرم (معادل وزن 5 نفر) را تا مسافت 300 کیلومتر دارد . حداکثر سرعت این هواپیمای بدون سرنشین 100 گره معادل 185 کیلومتر بر ساعت بوده و سقف پرواز آن ارتفاع 5486 متر است . تست پرواز بدون مهار Air mule در 30 دسامبر 2015 انجام شد که چند پرواز متوالی برای به نمایش در آوردن قابلیت های این هواپیمای بدون سرنشین ، در حمل و تحویل هوشمند محموله صورت گرفت .

 

همچنین توانایی این هواپیما برای پرواز در نواحی خارج از افق دید و در مناطق جنگلی نیز مورد آزمایش قرار گرفت . 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.