×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

hamaseh 1 - حماسه جدیدترین پهپاد تهاجمی ساخت ایران

 

حماسه جدیدترین پهپاد تهاجمی ساخت ایران

 

حماسه یک پهپاد ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است. از این پهپاد در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در جریان همایش شهدای وزارت دفاع و با حضور سردار احمد وحیدی رونمایی شد اما هیچ گاه تا کنون در رزمایش یا عملیاتی شرکت نکرد.

 پهپاد حماسه برای اولین بار 24 فروردین ماه 95 به صورت رسمی در رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم به پروار درآمد.

 حماسه مانند بسیاری از پهپادهای دیگر ایرانی از پیکربندی مرسوم دم «Twin-boom» استفاده کرده که برای نمونه هایی در این رده در ترکیب با محل نصب موتور در انتهای بدنه مزیت هایی به همراه دارد. بال های این پهپاد در بالای بدنه نصب شده اند تا فضای کافی زیر بال تا سطح زمین امکان نصب تسلیحات را به وجود آورد.

هنوز اطلاعات دقیقی از پهپاد حماسه منتشر نشده اما با توجه به نوع طراحی این پهپاد, حماسه می‌تواند به انواع راکت‌ها و موشک‌های کنترل خودکار مجهز شود و هم به لحاظ دید راداری و هم دید اپتیکی و مدت ماندگاری در هوا از توان بالایی برخوردار می باشد.

 hamaseh 2 - حماسه جدیدترین پهپاد تهاجمی ساخت ایران

پهپاد حماسه می‌تواند 3 مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.

برجستگی های نزدیک دماغه، رادار نصب شده زیر بدنه و دماغه مشهود است.

این پهپاد در ردۀ پهپاد تهاجمی شاهد-۱۲۹ که دارای مداومت پروازی ۲۴ ساعت است،یا حتی فراتر از شاهد 129 قرار می گیرد.

هر چند از حماسه به عنوان یک پهپاد با قابلیت های رزمی یاد می شود اما هیچ اشاره ای به نوع تسلیحات به کار گرفته شده در آن نشده است. اما در زیر هر یک از بال های پهپاد حماسه جایگاه حمل سلاح دیده می شد که در هر یک از آنها یک راکت ۱۰۷ میلیمتری نصب شده است.این راکت با جرمی در حدود 18 کیلوگرم در حالت شلیک از سطح به بردی در حدود 8500 مترمی رسد.

 hamaseh 3 - حماسه جدیدترین پهپاد تهاجمی ساخت ایران

 طول بال(دهانه بال) پهپاد حماسه را می توان بین 8.5 تا 10.5 متر تخمین زد.

این پهپاد قابلیت حمل بار تا حدود 50 تا 65 کیلوگرم را دارد. همچنین این پهپاد قابلیت نصب موشک های ضد زره نیمه سنگین و یا موشک های هوا به هوا را دارد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.