×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

iran army 2016 - سایت اسرائیلی:ایران قدرت نظامی بیشتری در برابر ارتش آماتور عربستان دارد

 

سایت اسرائیلی:ایران قدرت نظامی بیشتری در برابر ارتش آماتور عربستان دارد

 

وبگاه عبری زبان «ماکو» در گزارشی با اشاره به تنش ایجاد شده بین ایران و عربستان سعودی به قیاس توان نظامی دو کشور پرداخت. هرچند که در دکترین نظامی ایران حمله به کشور مسلمانی در دستور کار نبوده و نیست اما به هرحال در قیاس ذکر شده از دیدگاه این وبگاه صهیونیستی، ایران برتری‌های قابل توجهی از بعد تعداد پرسنل نظامی و توانمندی یگان موشکی و نیروی دریایی برخوردار است.

در این گزارش به توان موشکی زمین به هوای ایران نیز اشاره شده اما قدیمی بودن جنگنده‌های ایران و نحوه نگهداری آن‌ها تنها نقطه ضعف فاحش در برابر رقیب محسوب می‌شود. وبگاه ماکو در این زمینه نوشت: ایران ارتشی با قدمت و قدرتمند خصوصا در زمینه یگان موشکی دارد اما عربستان سعودی ارتشی بسیار کوچک‌تر و آماتوری در اختیار  دارد.

در این گزارش با قیاس نیروی هوایی دو کشور آمده است: در حالی که عربستان از جنگنده‌های پیشرفته برخوردار است اما بدنه نیروی هوایی ایران قدیمی است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: ایرانی‌ها با اشراف به ضعف خود در نیروی هوایی آن‌را با توان موشکی رفع می‌کنند ، اقدامی که موجب بیم منطقه شده است. ایران صدها موشک «اسکاد» بی و سی دارد و موشک‌های بومی این کشور نیز تمام عربستان را در پوشش خود دارند. ایرانی‌ها اخیرا شهرهای موشکی را نشان داده‌اند که در اعماق زمین قرار گرفته و از حملات هوایی دشمن در امانند.

 عربستان البته توانایی انهدام حملات موشکی را نیز ندارد. بررسی‌ها  نشان می‌دهند ایران توانایی مناسبی  در مدیریت جنگ‌های موشکی طولانی دارد که آن‌ را در جنگ ایران و عراق شاهد بودیم. عربستان نیز موشک‌های پیشرفته «دی اف- 3 » و «دی اف- 21» دارد ولی تعداد آن‌ها مقابل موشک‌های ایران به حساب نمی‌آیند.

در انتهای این گزارش  با تمرکز بر توانمندی نیروی دریایی دو کشور آمده است: نیروی دریایی ایران چالش بزرگ عربستان سعودی است چون به راحتی تاسیسات نفتی این کشور را در خلیج فارس  هدف می‌گیرد. عربستان نیز آگاه است که ایران می‌تواند به کمک موشک‌هایش تاسیسات نفتی این کشور را هدف گیرد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.