×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

Pantsir S1 - پانتسیر اس ۱ جدیدترین سامانه ضد موشکی روسیه

 پانتسیر اس ۱ جدیدترین سامانه ضد موشکی روسیه

سامانه “پانتسیر – اس – ۱”در پایگاه مجموعه موشکی و توپخانه “تونگوسکا” طراحی شده است. این سیستم در دنیا کاملا بی نظیر است و می تواند کلیه قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای جنگی و بدون سرنشین، موشک‌های سطح به سطح و بمب‌های هدایت شونده هوا به زمین را مورد اصابت قرار دهد.  برد این سامانه تا ۲۰ کیلومتر افقی و تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری است.

این سامانه برای حفاظت از پایگاه‌های نظامی و غیرنظامی (نیروگاه های برق اتمی و تاسیسات بزرگ) یا پوشش دادن پایگاه ضدموشکی با شعاع گسترده از قبیل سامانه موشکی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ مورد استفاده قرار می گیرد. 

سرعت موشک این سامانه که از توپخانه و سیستم موشکی تشکیل می شود به ۱۳۰۰ متر در ثانیه می رسد و می تواند همزمان به چهار هدف شلیک کند. همچنین با بهره گیری از این سامانه، می توان اهداف زرهی سبک زمینی و دریایی را هدف قرار داد و سامانه مذکور در هنگام حرکت یا در موضع ثابت یا در توقف های کوتاه می تواند به اهداف خود شلیک کند.

“پانتسیر” دارای سیستم هدایت شونده ضد زره و ضدهوایی، سرعت عملیاتی بالا و نواخت تیر گسترده بوده که پتانسیل‌های بالفعلی دارد. این سامانه دارای اجزا مختلفی از موشک‌های سطح به هوا  کلاس “سام”، رادار و سیستم فرماندهی و کنترل، تیربارهای خودکار و سامانه‌های پشتیبانی است.

 panister s1 - پانتسیر اس ۱ جدیدترین سامانه ضد موشکی روسیه

این سامانه بر روی شاسی کامیون ” ۱۰T ها Ural-5323 ” با  گرداننده لوله، حسگرها، تجهیزات کنترل و خدمه نصب شده کامیون محمول، چهار محور، ۸ × ۸ تمام چرخ ها با چرخ تایر تک است. 

در تاریخ ۲۲ ژوئن ۲۰۱۲ ارتش سوریه با استفاده از این سامانه توانست؛ یک فروند جنگنده بمب‌افکن اف ۴ نیروی هوایی ترکیه را ساقط کند. این هواپیمای نظامی برفراز سواحل سوریه در نزدیکی استان لاذقیه پرواز می کرد.

 دولت روسیه برای تأمین امنیت آسمان محل برگزاری المپیک زمستانی سوچی در سال ۲۰۱۴ از سامانه پانتسیر استفاده کرده بود.
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.