×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

7878786 - دستکیری 10 تفنگ دار دریایی آمریکا در آب های سرزمینی ایران

 

دستکیری 10 تفنگ دار دریایی آمریکا در آب های سرزمینی ایران

 

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شب گذشته 10 تفنگ دار دریایی آمریکایی را به دلیل ورود غیرقانونی و غیر مجاز به آب های سرزمینی ایران دستگیر کرده است.

گفته می شود از 10 نظامی آمریکایی دستگیر شده، 9 نفر مرد و یک نفر زن هستند. آن ها در شناورهای خود سلاح های نیمه سنگین به همراه داشته اند.

عصر دیروز یک فروند شناور شامل 10 تفنگدار آمریکایی که 9 نفر آن‌ها تفنگدار مرد و یک نفر آن‌ها تفنگدار زن بودند در ۳۰ مایلی آبهای سرزمینی جزیره فارسی قرار گرفتند و بلافاصله به لحاظ عدم حرفه‌ای عمل کردن نیرو‌ها، توسط رزمندگان ما در دریا توقیف شدند و به جزیره فارسی منتقل شدند.

پس از اينکه قايق ده تفنگدار امريکايي در سه مايلی جزيره فارسی در آب‌‌هایی سرزمينی ايران توقيف شد، ما شاهد رفتار غيرحرفه‌ای ناو امريکايی به مدت چهل دقيقه بوديم و تحرکات هوايی و شناوری را در منطقه داشت و اين نشان دهنده عدم تعهد آمريکا بود که مدعی‌اند می‌خواهند به تامين امنيت در منطقه بپردازند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده، 2 قایق نیروی دریایی آمریکا توسط ایران توقیف شده اند؛ اما ایران به واشنگتن اطمینان داده که خدمه این 2 قایق به رودی آزاد خواهند شد.

پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون به آسوشیتدپرس گفته، زمانی که دو قایق مذکور در حال حرکت در خلیج فارس در حدفاصل کویت و بحرین بوده اند، ارتباطشان با مرکز قطع شده است. وی افزود: «ما با ایران در تماس بوده و اطمینان دریافت کرده ایم که خدمه و قایق ها بی درنگ بازگردانده خواهند شد».

چند مقام ارشد آمریکایی گفته اند، پس از آن که دست کم یک قایق به دلیل نقص فنی به آب های سرزمینی ایران کشیده شده، 10 ملوان نیروی دریایی این کشور توسط سپاه پاسداران بازداشت شده اند. این ملوان ها در جزیره «فارسی» که محل یکی از پایگاه های سپاه است، بازداشت هستند.

یک مقام ارشد دولت اوباما نیز در این زمینه گفته: «اوایل وقت امروز، ما ارتباط خود را با دو شناور نیروی دریایی ایالات متحده ـ که در مسیر کویت به بحرین در حرکت بودند ـ از دست دادیم. در پی این واقعه، ما با مقامات ایرانی تماس گرفتیم و آن ها ما را از سلامت پرسنلمان مطلع کردند… به ما اطمینان داده شد که بی درنگ به شناورهای ما اجازه ادامه مسیرشان داده خواهد شد».

به گفته یک مقام آمریکایی دیگر، جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده بلافاصله پس از مطلع شدن از واقعه، با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود تماس گرفته و در این زمینه با وی به گفت و گو پرداخته است. بنا بر اعلام «ان بی سی نیوز»، کری در این گفت و گو اظهار داشته که اقدام شناورهای آمریکایی در ورود به آب های سرزمینی ایران، یک اتفاق بوده و عمدی در کار نبوده است. 

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.