×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

.jpg - معرفی یگان های ویژه صابرین

رنجر های سپاه پاسداران چه کسانی هستند

 

بدون شک دیدن این افراد باعث بالا رفتن ضربان قلب دشمنان می شود و دیدن آنها شما را هیجان زده می کند. این افراد منتظر هوای مناسب نمی مانند، این افراد شرایط سخت بدنی و روحی را دشوار نمی دانند، مانند ما به بهانه روزه گرفتن عملیات خود را به عقب نمی اندازند، این افراد می آموزند در بدترین شرایط و از همین شرایط بد، بر علیه دشمن استفاده می کنند.

تقریبا از سال 1380 نیرویی تحت عنوان نیرو ویژه صابرین تشکیل شد که از همان اول قوی ترین و  خشن ترین نیرو ها را انتخاب می کنند. وظیفه آنها نسبت به سایر یگان هایش رزمی سپاه بیشتر است. آموزش آنها شامل تیر انداز با انواع سلاح ها، چتر بازی، زندگی در شرایط سخت، دوره های کوهستان و کویر، دفاع شخصی و چند نوع آموزش خاص برای عده ای خاص می باشد. بر خلاف نیرو های واکنش سریع ذوالفقار که سبک حرکت می کنند این افراد با تجهیزات کامل حرکت می کنند.

جمهوری اسلامی ایران 10 - معرفی یگان های ویژه صابرین

 ذوالفقار ها فقط برای مدت زمانی کوتاه و با سرعت عملیاتی زیاد اقدام می کنند ولی نیرو ویژه صابرین جزء صابرین یعنی صبر کنندگان هستند و در عملیات های طولانی مدت شرکت می کنند. به همین دلیل هم با تجهیزات و کوله های سنگین حرکت می کنند چون ممکن است ساعت ها و حتی روزها در کویر، جنگل، کوهستان یا هر جای دیگری مشغول جنگ باشند. آنها همگی باید زندگی در شرایط سخت را تجربه کنند و می توانند اگر دو روز هم بدون غذا باشند بعد از این دو روز بتوانند عملیات را به درستی انجام دهند و قدرت تصمیم گیری در شرایط سخت را داشته باشند. در عملیات هایی چون مبارزه با گروهک تروریستی پژاک و پ ک ک با شدت عمل برخورد کردند و با استقامت بالایی که داشتند ضربه محکمی به آنها زدند. 
از ویژگی های آنها می توان به مواردی چون: استقامت و مقاومت بالا در شرایط سخت، دقت بالا در تیر اندازی، قدرت بدنی بالا در عملیات های طولانی و فرسایشی اشاره کرد.
لازم به ذکر است این افراد از جدید ترین جنگ افزار های نیرو مسلح استفاده می کنند و هر اسلحه جدیدی وارد نیرو های مسلح شد ابتدا این افراد استفاده می کنند و سپس به سایر یگان ها داده می شود.
 در حال حاضر از اسلحه ذوالفقار که مدل فرآوری شده m-16 است استفاده می کنند. همیشه در حال آموزش در شرایط سخت هستند. اصول عملیاتی آنها این است که در میدان نبرد نباید حتی یک دشمن را زنده گذاشت. به دشمنان توصیه می کنم با این افراد کل کل نکنند. اتومبیل مورد استفاده آنها به دلیل عملیات در شرایط سخت معمولا جیپ های صخره نورد ساخت وزارت دفاع است که با روحیه این افراد سازگار است چون مثل آنها سرسخت است و در شرایط سخت مقاوم است.
اگر یک عملیات چندین هفته طول بکشد این افراد هیچ مشکلی با شرایط سخت و کمبود مواد غذایی ندارند و می توانند جنگ را تا رسیدن مهمات و آذوقه از پشت خط کنترل کنند.
توان تاکتیکی آنها بر خلاف کماندو های ذوالفقار سازماندهی شده است و در دسته های منظم عملیات می کنند. مقاوم هستند و معمولا در عملیات ها پیروز. به شدت وابسته به ولایت و دارای پیشرفته ترین جنگ افزار ها می باشند.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.