×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

ی پیشرفته تایفون - معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون

معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون جنگنده ای با بال های دلتایی شکل

میلیتاری نیوز : یوروفایتر تایفون که شاه کلید نیروی هوایی اغلب کشورهای اروپایی می باشد ، هواپیمایی است جنگنده و بمب‌افکن که برای نبردهای قرن ۲۱ کاملا تجهیز شده و در سرعت‌های بالا خوب عمل می‌کند.
یوروفایتر تایفون یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی جهان است که با هزینه ی گزاف هر فروند ۹۵ میلیون دلار در اروپا تولید می‌شود و قابلیت‌های فراوان آن را به جنگنده‌ای ویژه قرن ۲۱ تبدیل کرده است.
جنگنده چهار ملیتی (یورو فایتر تایفون)هواپیمایی با بالهای دلتا و پیش بال و با قابلیت فراتر از میدان دید ،رزم هوایی نزدیکو هوا به زمین است.این جنگنده توانایی پرواز سوپر کروز را دارد به طوری که بدون استفاده از پس سوز می تواند با سرعت بالای صوت (بیش از یک ماخ)به مدت زیادی پرواز کند.

مرکز اصلی توسعه و ساخت یورو فایتر در مونیخ واقع شده است که شامل کنسر سیومی متشکل از BAE systemsاز بریتانیا،EADSاز آلمان،‍CASAاسپانیا وآلینا ایرو ناتیکا از ایتالیا است.

همچنین موتور EJ200این جنگنده نیز توسط شرکتEurojetطراحی و ساخته شده است که آن نیز متشکل از کنسر سیومی از چهار شرکت کشورهای فوق است .

6508165587 - معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون

طراحی
در ساختمان این جنگنده به طور گسترده از مواد کامپوزیت فیبر کربن ، پلاستیک تقویت شده با شیشه، آلومینیوم لیتیم ، تیتانیم و آلومینیوم ریخته ، استفاده شده است . قابلیت پنهان کاری راداری (stealth) این هواپیما شامل مقطع کم راداری از مقابل ، حس گرهای غیر فعال و امکان پرواز سوپر کروز بوده که آنرا از دید رادارهای دشمن مخفی می دارد.

ترکیب پیش بال / دلتا به میزان زیادی از نظر آیرو دینامیکی پایدار استکه همین ناپایداری باعث چابکی فوق العاده ای به خصوص در پرواز ما فوق صوت به ارمغان آورده است.

باید خاطر نشان ساخت که یورو فایتر تایفون در دو انتهای بال خود به دو مخزن کوچک مجهز است که در آنها دو هواپیمای مدل فلزی به شکل جمع‌شده قرار دارد. وقتی ابزارهای هواپیما با تشخیص امواج رادارهای موشک زمین به هوا خطر جدی را به خلبان هشدار دهد، یکی از روش‌های فرار استفاده از این مدل‌های گمراه‌کننده است. هواپیما ارتفاع خود را کاهش می‌دهد و یکی از این مدل‌های کوچک را آزاد می‌کند؛ مدل فلزی در حالی‌که با کابل به یوروفایتر متصل است و در ارتفاع بالاتر کشیده می‌شود، خود را در معرض برخورد با موشک‌های پدافند قرار می‌دهد و بدین ترتیب، یوروفایتر نجات پیدا می‌کند.

تسلیحاتیورو فایتر تایفون مجهز به توپ چرخان یا همان گاتلینگ ۲۷ میلیمتری داخلی مائو زر و ۱۳ محل برای حمل تسلیحات می باشد .۴عدد در زیر هر کدام از بالها ،۵ عدد درزیر بدنه قرار گرفته اند. یک سیستم مدیریت تسلیحات نیز در تمام شرایط انتخاب ،شلیک و وضعیت آنها را تحت نظارت خود دارد.

در نقش جنگنده برتر هوایی ۶ موشک فراتر از دید میان برد آمرام را در محل های نیمه پنهان بدنه و ۲ موشک کوتاه برد آسرام را در پایلون های بیرونی حمل خواهد کرد.امکان استفاده از موشکهای متئورکه دارای موتور رم جت هستند برای این جنگنده در نیروی هوایی بریتانیا وجود دارد .

9709052642 - معرفی جنگنده ی پیشرفته چند ملیتی یورو تایفون

تجهیزات الکترونیکی 

این هواپیما، از سیستم بسیار پیچیده کامپیوتری پرواز با سیم بهره می برد، یعنی کنترل ها به صورت مکانیکی توسط نیروی دست خلبان صورت نمی گیرد بلکه فرامین به کامپیوتر منتقل شده و پس از پردازش نهایی، این دستورات به جک های هیدرولیکی سطوح کنترلی منتقل شده و تغییر جهت لازم صورت می پذیرد.

چندی پیش عربستان سعودی قرار دادی را به ارزش ۷ میلیارد دلار با  سازنده ی این نوع جنگنده منعقد کرد که طبق این قرارداد عربستان سعودی ۷۲ فروند از این جنگنده ی فوق پیشرفته را در سال های آینده دریافت خواهد کرد حال باید دید که خرید این جنگنده ها توسط عربستان تا چه میزان واقع بینانه بوده و با شرایط و ویژگی های ارتش عربستان تناسب دارد یا این که طبق روال گذشته ی خرید تسلیحات توسط عربستان ولخرجی و اتلاف سرمایه می باشد

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.