×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

5689832445767865 - ساخت پهپاد جدید روسیه مجهز به چشم ایزدی!

ساخت پهپاد جدید روسیه مجهز به چشم خدا !

Construction of the new Russian aircraft equipped with the Eye of Providence 

شرکت ابزار سازی الکترونیک روسیه در حال ساخت پهپادی است که می تواند اهداف خارج از طیف الکترومغناطیسی قابل دیدن برای انسان یا به زبان ساده اشیاء مخفی شده از جمله حتی ماشین های نظامی به خوبی استتار شده را کشف کند.

 به نوشته روزنامه آمریکایی Business Insider ، این پهپاد می تواند اشیای ساخته دست انسان را از اشیای طبیعی تشخیص دهد. پهپاد جدید روسیه اجسام اطراف خود را در طیف خاصی کشف می کند که چشم انسان قابلیت دیدن شان را ندارد. این پهپاد دارای تجهیزات بصری الکترونیکی پیشرفته ای است که از مناطق اطراف خود اطلاعات دیجیتال جمع آوری کرده و سپس به کشف آلودگی های شیمیایی , سوخت ریخته شده به زمین و آثار مواد شیمیایی به جا مانده می پردازد.

تمام این اطلاعات توسط نوعی سنسور یا دوربین با نام چشم ایزدی جمع آوری و پردازش می شود.

شرکت متحده ابزار سازی روسیه بخشی از موسسه (روس تک) روسیه است و به ساختن محصولات دارای فناوری پیشرفته و تجهیزات نظامی خاص اشتغال دارد.

سرگی سکوکوف، معاون مدیر کل شرکت متحده ابزار سازی روسیه گفت:” فناوری ما برای بررسی جریانات ابر طیفی همچون باصطلاح “چشم ایزدی” است که به پهپاد ها امکان می دهد طیف الکترومغناطیسی غیر قابل دیدن برای چشم انسان را ببینند”.  

 چشم ایزدی (به انگلیسی: Eye of Providence یا all-seeing eye of God) نمادی است متشکل از یک چشم که اغلب توسط پرتوهایی از نور احاطه می‌شود و معمولاً در یک مثلث قرار می‌گیرد. از دید گروهی نیز٬ چشم ایزدی به عنوان چشم خداوند که در حال نظاره کردن بشریت است در نظر گرفته می‌شود.

در دورهٔ معاصر، شاخص‌ترین و درخور توجه‌ترین تصویرسازی از چشم ایزدی، رویهٔ پشتی نشان بزرگ ایالات متحدهٔ آمریکاست که بر روی اسکناس یک دلاری آن کشور نقش بسته‌است.

 پهپاد روسی “کورسار” اولین پهپاد روسیه است که به این فناوری (چشم ایزدی) مجهز می شود.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.