×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 

j31 2 - شنیانگ اف سی ۳۱  جنگنده نسل پنجم ساخت چین

شنیانگ اف سی ۳۱  جنگنده نسل پنجم ساخت چین

در نمایشگاه اخیر هوایی چین که اواسط سپتامبر سال جاری برگزار شد، نمونه دوم اصلاح شده جنگنده شنیانگ اف سی _۳۱ (SAC) به عرضه گذاشته شد. 

 با توجه به اعمال محدودیت در انتشار اطلاعات در فضای مجازی چین انتشار جزییات این جنگنده نسل پنجم در فضای مجازی اقدامی است که ازسوی برگزار کنندگان این نمایشگاه صورت گرفته است.

 5818639166 - شنیانگ اف سی ۳۱  جنگنده نسل پنجم ساخت چین

در حالی که چندان اطلاعات زیادی از این جنگنده به بیرون درز نکرده است اما گفته می‌شود حداکثر قدرت موتور این جنگنده ۸۸٫۲۹ کیلو تن است که قبلا نیز مقام‌های چینی حین برگزاری نمایشگاه هوایی در پاریس آن‌را بیان داشته و اعلام کرده بودند  در حال آزمایش موتور توربوفن جدید ۹ تنی هستند.

 1840719845 - شنیانگ اف سی ۳۱  جنگنده نسل پنجم ساخت چین

جنگنده‌های جی ۲۰ بلک ایگل در سال ۲۰۱۸ به طور کامل عملیاتی می‌شوند و دومین نسخه جنگنده جی ۳۱ جر فالکن نیز تا قبل سال ۲۰۲۰ عملیاتی خواهند شد. اگر چنین مواردی صحیح باشند، نسل جدید جنگنده‌های چین می‌توانند تاثیر شگرفی بر توانایی‌های دفاع از فضای این کشور یا برتری در سناریوی حمله هوایی به ویژه علیه تایوان داشته باشند.

 5852572543 - شنیانگ اف سی ۳۱  جنگنده نسل پنجم ساخت چین

مقام‌های آمریکایی بر این باورند که جی۳۱ به فوریت قابلیت برابری حتی پیشی گرفتن از جت‌های نسل چهارم آمریکا چون اف ۱۵ ایگل یا اف ۱۸ E را دارا می‌باشد و بطور احتمالی حتی قابل رقابت با اف ۲۲ یا اف ۳۵ است البته بخش عمده آن بسته به برخی عوامل کیفی چون توانمندی خلبانان چینی، کیفیت جت‌ها و قابلیت‌ راداری و دیگر تجهیزات بکار رفته در این جنگنده‌ها دارد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.