×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

iskandar e - اسکندر موشک بالستیک قدرتمند روسیه

 

اسکندر موشک بالستیک قدرتمند روسیه

 

 

سیستم موشکی اسکندر در سه نوع اسکندر-Eوmوk طراحی شده است.

اسکندر-E:حداکثر برد 280km و خطا دایره احتمالی 30 تا 70M. همچنین به یک سیستم هدایت اینرسیایی مجهز شده است.

 

اسکندر-M:توسعه یافته موشک اسکندر-E است. این موشک دارای برد بیش از 400km. این است که با سیستم هدایت اینرسیایی و نوری برای بهبود دقت اصابت به هدف مجهز شده است.

سیستم موشک کروز اسکندر-K

اسکندر-K آخرین مدل از سری موشک های اسکندر است. سیستم موشکی با R-500 موشک کروز مجهز شده است. اولین آزمایش شلیک از پلت فرم اسکندر همراه در ماه مه 2007 با سرعت حدود 250M یک ثانیه در ارتفاع 100M دست آمده بود.

ویژگی های سیستم موشکی اسکندر

سیستم موشکی اسکندر با دو موشک کوتاه برد بالستیک به طور مستقل مجهز شده است.این موشک دارای یک موتور تک مرحله ای سوخت جامد است و هر موشک به طول 7.3m، قطر بدن از 0.92m و وزن 3،800kg دارد. این موشک می تواند در طول پرواز تغییر مسیر داده یا اهداف در حال حرکت را با دقت بالا منهدم کند.

اسکندر می تواند تا 480kg کلاهک متعارف را حمل کند. حداقل محدوده شلیک این موشک از 50km است و حداکثر 280km است.

اسکندر-M با سیستم خود شامل ناوبری اینرسیایی (INS) و کلاهک های هدایت شونده چشمی مجهز شده است. همچنین می تواند از یک اخطار و کنترل سیستم هوابرد (آواکس) و یا یک وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) کنترل شود. مختصات اهداف را می توان از طریق ماهواره، هواپیما، مرکز اطلاعات معمولی و یا یک سرباز به موشک داد . پس از دریافت تصاویر از هدف، کامپیوتر پردازنده قفل موشک بر روی هدف با سرعت مافوق صوت به سمت هدف حرکت می کند.

این موشک می تواند سیستم های دفاع هوایی دشمن غلبه کند و دقت در هدف گیری از 5 تا 7M کمتر است و در هوای بارانی و مه قادر به انجام ماموریت است

 

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.