×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

armata 14t - تانک آرماتا T-14 Armata جدیدترین تانک روسیه

 تانک آرماتا T-14 Armata جدیدترین تانک روسیه

تانک ارماتا T-14 Armata نسل جدید تانک (MBT) توسعه یافته توسط شرکت روسی Uralvagonzavodاست. که از آن رسما برای اولین بار در طول رژه مسکو (روز پیروزی) در ماه  مه ۲۰۱۵ رونمایی شد.

 انتظار می رود که تانک Armata MBT در سال ۲۰۱۵ به خدمت نیروهای مسلح روسیه درآید، روسیه قصد دارد تعداد ۲۳۰۰ تانک Armata را تا سال ۲۰۲۰ در ارتش به کار گیرد.

 طراحی و ویژگی های تانک Armata t-14

بدنه تانک به سه محفظه، یک جایگاه خدمه در جلو، یک برجک بدون سرنشین کنترل از راه دور در مرکز و جایگاه تسلیحات در عقب تقسیم شده است. راننده نشسته در سمت چپ، توپچی در وسط و فرمانده در سمت راست در داخل کپسول ویژه زرهی. همچنین ورود و خروج به تانک آرماتا Armata t-14 از سه دریچه در جلوی بدنه تعبیه شده است.این تانک دارای وزنی حدود ۴۸T تن می باشد

درسقف تانک آرماتا Armata t-14 برجک و خانه دکل های هوا شناسی، ارتباطات ماهواره ای، سیستم های ماهواره ای ناوبری جهانی (GLONASS)،  و آنتن ارتباطات رادیویی قرارد دارد. 

 8075813339 - تانک آرماتا T-14 Armata جدیدترین تانک روسیه

جنگ افزار تانک Armata t-14

در تانک T-14 Armata دربرجک یک توپ جدید ۲A83  ۱۵۲mm در خان تغذیه با سیستم بارگذاری و شلیک و هدف گیری خودکار نصب شده است. همچنین این تانک قابلیت انهدام موشک های حرارتی و لیزری را دارد.

همچنین این تانک مسلح به مسلسل ۱۲٫۷mm و یک مسلسل ۷٫۶۲mm PKTM می باشد.

سیستمحفاظت از خود تانک T-14 Armata

 بدنه تانک T-14 Armata با سیستم زره مدولار ساخته شده که از ترکیب فولاد، سرامیک و مواد کامپوزیت تهیه شده است. کپسول خدمه از لودر خودکار و مهمات جدا شده که به افزایش بقای خدمه در طول عملیات کمک می کند.همچنین این تانک مجهز به  حفاظت از خدمه در مقابل حملات هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی (NBC) است.

بخش رو به جلو تانک ارماتا را با زره های واکنشی تحت پوشش قرار گرفته، در حالی که عقب با نوار زره جهت محافظت در برابر مو شک ضد تانک, موشک انداز (آر پی جی) تعبیه شده. 

 5356770578 - تانک آرماتا T-14 Armata جدیدترین تانک روسیه

 قدرت موتور و سرعت تانک T-14 Armata

تانک Armata T-14  توسط یکموتور دیزل توربو شارژ ، که  قدرت خروجی معادل  ۱،۲۰۰ اسب بخار را دارد. 

 این تانک می تواند با حداکثر سرعت در جاده ۹۰km بر ساعت حرکت کند و حداکثر ۵۰۰km کلیومتر بدون سوخت گیری را طی نماید.
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.