×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

hk g36 l6 - معرفی مسلسل هجومی G-36 ساخت آلمان

 

معرفی مسلسل هجومی G-36 ساخت آلمان

 

سلاح هجومی G-36 ، یكی از بهترین و مدرن ترین سلاح های حال حاضر است. این مسلسل ، درواقع جانشین ارزنده سلاح معروف G-3 محسوب می شود. كمپانی هكلر و كخ پس از عدم كسب موفقیت در معرفی مسلسل های G-11 و G-41 نتوانست پاسخگوی نیاز ارتش آلمان باشد. سلاح مورد نظر ارتش آلمان مسلسلی انعطاف پذیر ، قابل اعتماد و مطابق با استانداردهای جدید NATO بود. كارخانه هكلر و كخ پس از مطالعات فراوان نهایتآ در سال 1995 سلاح G-36 با كالیبر 56/5 را به ارتش آلمان تحویل داد. ارتش اسپانیا نیز در سال 1999 این سلاح را اندكی متحول كرد و با نام G-36E به نیروی زمینی خود تحویل داد. طبق گزارش برخی از منابع خبری ، پلیس انگلیس و پلیس فدرال امریكا نیز تعداد قابل توجهی از این سلاح را خریداری كرده اند. سلاح G-36 یك مسلسل سبك ، خوش دست ، دقیق و قابل اعتماد است. مدلهای مختلفی از این سلاح ارائه شده است كه از آن جمله می توان به مدل كماندو (لوله كوتاه) ، G-36C و تیربار سبك G-36 اشاره كرد. تنها ایراد گزارش شده درخصوص عملكرد این سلاح ، گرم شدن زود هنگام روپوش لوله آن است.

عملكرد گلنگدن سلاح G-36 برخلاف انواع مدل های قبلی ساخت كارخانه هكلر و كخ بواسطه فشار غیر مستقیم گاز باروت صورت می گیرد نه مستقیم. در ساخت قطعات اولیه این سلاح از بهترین مواد اولیه و مدرن ترین روش های تولید استفاده شده است. بدنه و اكثر قسمت های خارجی سلاح از پلاستیك فشرده و تقویت شده با الیاف فلزی ساخته شده است. مكانیزم گلنگدن آن با وجود یك پیستون كورس كوتاه ما را به یاد سلاح قدیمی و از رده خارج امریكایی AR-18 می اندازد. سیلندر این پیستون در بالای لوله جاسازی شده است. حمال گلنگدن این سلاح از نوع چهارگوش و گلنگدن آن از نوع چرخشی و دارای 7 زبانه می باشد. حمال گلنگدن در حالی كه فنر ارتجاع دور آن را احاطه كرده است مسیر خود را از روی یك ریل طی می كند. دستگیره گلنگدن سلاح دقیقا به بالای حمال گلنگدن وصل شده و قابل تا شدن به هر دو سمت می باشد. بنابراین می توان دستگیره گلنگدن را هم با دست راست و هم با دست چپ كشید.
5199915380 - معرفی مسلسل هجومی G-36 ساخت آلمان
مكانیزم گاز این سلاح به سوپاپ مخصوصی مجهز شده است كه به صورت خودكار تنظیم شده و گاز باروت را در خلاف جهت صورت تیرانداز خارج می كند. دریچه پوكه پران در سمت راست بدنه جاسازی شده و دارای زائده خاصی است كه مانع برخورد پوكه پرتاب شده به بیرون با صورت تیرانداز می شود. تمامی قطعات اصلی سلاح با پین های تاشو به بدنه اصلی چفت شده اند. بنابراین برای باز و بسته كردن سلاح به هیچ ابزار خاصی نیاز نیست. مكانیزم ماشه این سلاح در یك محفظه پلاستیكی جداگانه جاسازی شده و با قبضه تپانچه ای شكل و حافظ ماشه ، یك بخش مجزا را تشكیل می دهند. این سلاح را می توان با یك نارنجك انداز HK G-36 از نوع 40 میلیمتری همراه كرد. درخصوص سرنیزه هم جالب است بدانید كه علاوه بر سرنیزه های ساخت هكلر و كخ می توان سرنیزه های مخصوص سلاح AK-47 را نیز به این سلاح وصل كرد در كل سلاح G-36 را می توان یكی از بهترین سلاح های كالیبر 56/5 حال حاضر دانست.

مختصات فنی سلاح G-36
كالیبر: 45 × 56/5 میلیمتر
طول لوله: 480 ، 318 و 288 میلیمتر به ترتیب در مدل های G-36K ، G-36 و G-36C
وزن خالی: 6/3 كیلوگرم
ظرفیت خشاب: 30 و 100 تیر (خشاب BETA-C)
نواخت تیر: 750 تیر در دقیقه
برد مفید: 400 متر

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.