×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

275066645734336 - پول های بلوکه شده ایران تا قبل از توافق 100 میلیارد دلار بود الان شده 30 میلیارد؟

 

پول های بلوکه شده ایران تا قبل از توافق 100 میلیارد دلار بود الان شده 30 میلیارد؟

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم پول‌های بلوکه شده ایران، گفت: 23 میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی و 6 میلیارد دلار درآمد نفت در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی و هند موجود است.

وی ادامه داد: 6 میلیارد دلار از محل فروش نفت نیز در هند وجود دارد که پس از رفع تحریم‌ها آزاد خواهد شد، البته بانک مرکزی 5 میلیارد دلار بدهی به خارج از کشور دارد.

در حالی که پیش از انجام توافق رقم پول های بلوکه شده ایران – حاصل از صادرات نفت در دولت قبل – 100 میلیارد دلار اعلام شده بود، رئیس کل بانک مرکزی بعد از حصول توافق این رقم را 30 میلیارد دلار اعلام کرده است.

پس از توافق ژنو یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته بود: ایران حدود 100 میلیارد دلار سپرده های ارزی غیرقابل انتقال و بلوکه شده در مناطق مختلف جهان دارد که براساس توافق ژنو تنها می تواند حدود 4.2 میلیارد دلار آن را برداشت کند.

همچنین علی مروی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اعلام اینکه بیش از 100 میلیارد دلار پول نفت کشور در بانک‌های خارجی بلوکه شده است،درخصوص حضور شرکت‌های خارجی در پروژهای نفتی ایران با برداشته شدن تحریم‌ها گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی از سراسر دنیا مانند” شل” ،”توتال” برای حضور در ایران ابراز تمایل و اعلام آمادگی کردند.

برخی شنیده ها حاکی است طی دو سال گذشته مبالع هنگفتی از ذخایر ارزی خارج از کشور به صورت چراغ خاموش هزینه شده است.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.