×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

4857992932 - معرفی جنگنده ی فرانسوی رافال

معرفی جنگنده ی فرانسوی رافال ” شاهکاری در طراحی “

 

 

 

میلیتاری نیوز: فرانسه همواره به دنبال جایگزینی برای هواپیماهای قدیمی تر خود مثل میراژ 3 و 5، میراژ 2000 و سوپر اتاندارد بود وبا همین هدف دست به سرمایه گذاری و طراحی هواپیمای جدیدی زد که حاصل کار هواپیمای بال مثلثی بود به نام رافائل.

 

داسو رافال (به فرانسوی: Dassault Rafale) هواپیمای جنگنده دوموتورهٔ چندمنظورهٔ ساخت فرانسه است که توسط شرکت هوانوردی داسو طراحی و ساخته می‌شود. شرکت سازنده این جنگنده داسو این هواپیما را جنگنده‌ای همه‌منظوره توصیف کرده که توانایی آن را دارد که همزمان وظایفی همچون مانور هوایی، بمباران اهداف زمینی، شناسایی و مأموریت‌های بازدارندگی اتمی را ایفا کند. این هواپیما در سال ۱۹۸۶ اولین پرواز خود را به موفقیت کامل انجام داده و از سال ۲۰۰۱ وارد فعالیت رسمی در ارتش فرانسه شد

 

 

این هواپیمای بال مثلثی بیش از 15 متر طول دارد، دهانه بال آن به 11 متر میرسد، مساحت ناخالص بال آن نزدیک به 46 متر مربع است و سکان افقی آن که غلتش حول محور عرضی را کنترل می کند، به صورت دو بالچه در جلو واقع شده است و در عوض، در قسمت انتهای هواپیما هیچ گونه سطح کنترلی مشاهده نشده و بال ها تا انتهای خروجی های موتور امتداد یافته اند. همین مسأله باعث شده تا رافائل قدرت مانور پذیری فوق العاده ای و خیره کننده ای را دارا باشد.

 

7819997149 - معرفی جنگنده ی فرانسوی رافال

 

این هواپیما قادر به حمل بیش از ۹ هزارکیلوگرم انواع جنگ افزارهای هوا به هوا یا هوا به زمین از انواع مختلف موشک های میکا، ماژیک، سایدوایندر، آپاچی، اگزوست، ماوریک، هارپون و  … می باشد. علاوه بر این دو توپ مسلسل با قدرت آتش ۲۵۰۰ گلوله در دقیقه ساخت GIAT نیز برای نبرد های هوایی نزدیک در این جنگنده به کار رفته است. همچنین قرار بر این بود که در سال 2006 به بمب های فوق دقیق هدایت لیزری یا GPS ماهواره ای ساژم AASM نیز برای منهدم ساختن هدف های دشوار زمینی مجهز گردد.

 

6003882454 - معرفی جنگنده ی فرانسوی رافال

فرانسه در حال حاضر تنها کاربر این جنگنده می باشد اما کشورهای بسیاری به خصوص کشورهای عرب حوزه ی خلیج فارس نظیر امارات ، قطر و همچنین کشورهای مصر ، ترکیه و هند قراردادهای خرید این جنگنده را با کشور سازنده یعنی فرانسه منعقد نموده اند که بخشی از آن ها اجرایی و بخش های دیگر قرارداد در سال های آینده تحویل این کشورها می شود.

 

 

7376642923 - معرفی جنگنده ی فرانسوی رافال

جنگنده رافال اولین هواپیمای نظامی جهان است که به منظور انجام ماموریت های هوا به هوا و هوا به زمین به طور همزمان، طراحی شده است که یکی از وجوه قدرت و شایستگی آن می باشد. به علاوه، توانایی این هواپیما برای انجام عملیات  در ارتفاع بسیار پایین نسبت به سطح زمین در نبرد، امکانات گسترده ای را به آن، برای جنگنده ای چند ماموریته بودن و قابلیت بقای فراوان در مقابل دشمن را داده است. به هرسخن، این هواپیما، قادر است که نیاز نه تنها نیروی هوایی فرانسه، بلکه کشورهای زیادی در جهان که به جمع سفارش دهندگان این هواپیما می باشند را مرتفع کند

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.