×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

mop missile explosion , 1 - شبیه سازی آمریکا از حمله به فردو با قوی ترین بمب غیر اتمی جهان

 

“موپ” موشک 14 تُنی که آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته ای ساخته است

 

به گزارش میلیتاری نیوز در حالی که کمتر از یک هفته تا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای باقی مانده، یک پایگاه آمریکایی مدعی شده است که در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، واشنگتن از جدیدترین بمب سنگرشکن خود که با هدف نابودی تاسیسات فردو طراحی، ساخته و آزمایش شده استفاده می‌کند.

در گزارش «پالیتیکو» با عنوان «Plan B برای ایران»  آمده است: اگر مذاکرات هسته‌ای به سمت بدی برود، آمریکا یک پشتیبان دارد: (باراک) اوباما می‌تواند از “نفوذگر مهمات انبوه” که بزرگترین بمب غیراتمی جهان است استفاده کند».

«نفوذگر مهمات انبوه» یا MOP نام پروژه‌ای از سوی نیروی هوایی آمریکا برای ساخت بمب‌های هدایت دقیق 30 هزار پوندی سنگرشکن است. این بمب به نسبت سنگرشکن‌های قبلی 5 هزار پوندی نفوذ بسیار بیشتری در عمق زمین دارد. این بمب  قابلیت نفوذ در سازه‌هایی را دارد که در زیر زمین ساخته شده‌اند.

«فیلیپ کراولی» نویسنده گزارش پالیتیکو با اشاره به احتمال شکست مذاکرات هسته‌ای، نوشته است: «حتی اگر توافق حاصل شود، داستان تمام نشده است. ایرانی‌ها شاید نقض توافق یا تقلب کرده و برای ساخت سلاح هسته‌ای تلاش کنند. برای چنین ماموریت‌هایی هواپیمای دو میلیارد دلاری مجهز به یکی از بزرگترین بمب‌های جهانی شد. این بمب حامل سیلندری از فولاد خاص با عملکرد بالا به وزن 15 تن است. وقتی این بمب از ارتفاع 20 هزار فوتی انداخته شد، با سرعت مافوق صوت به هدف فرضی در بیابان اصابت کرد و قبل از آنکه مواد منفجره 6 هزار پوندی آن در اعماق زمین منفجر شود، سنگ و سازه‌های بتنی آن را خرد کرده بود».

2140576559 - شبیه سازی آمریکا از حمله به فردو با قوی ترین بمب غیر اتمی جهان

کراولی نوشت: «این همان سلاحی است که جان کری در مصاحبه اخیرش با تلویزیون اسرائیل اینگونه به آن اشاره کرد که آمریکا “سلاحی طراحی کرده و در اختیار دارد که توان پرداختن و مقابله با برنامه هسته‌ای ایران را دارد”. اشتون کارتر وزیر دفاع وقتی در مصاحبه اخیر شبکه سی‌ان‌ان از او پرسیده شد آیا MOP می‌تواند فردو را نابود کند؟ گفت که “بله این همان کاری است که برای آن طراحی شده است”».

9848519187 - شبیه سازی آمریکا از حمله به فردو با قوی ترین بمب غیر اتمی جهان

قابل ذکر است در ماه های گذشته و در طی تجاوز وحشیانه رژیم سعودی به یمن هواپیماهای اسرائیلی با حضور در خاک یمن اقدام به شلیک بمب قدرتمند “موپ ” کردند که در یک مورد به طور همزمان موجب کشته شدن 350 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی شد . در همان زمان کارشناسان این کشتار را معیاری برای سنجش قدرت و عملکرد این موشک برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران دانستند. منبع : فارس نیوز

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.