×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

ایران شاهد - فضای کشتی «نجات» مصداق خاک ایران است و بازرسی امکان ندارد

 

به گزارش میلیتاری نیوز با توجه به اظهارنظرهای گروه ائتلاف متجاوز به کشور یمن مبنی بر اینکه بازرسی از کشتی «نجات» جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که عازم یمن است امکان دارد، علی‌اصغر احمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر کشورمان در این باره اظهار داشت: فضای داخل کشتی «نجات» که شامل کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم مظلوم یمن است، مصداق خاک ایران محسوب می‌شود بنابراین بازرسی از آن به هیچ عنوان امکان ندارد.

وی افزود: کشتی «نجات»  هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم یمن می باشد که بر اثر حمله ظالمانه گروه ائتلاف به‌رهبری رژیم سعودی به‌ شدت نیازمند این کمک‌ها هستند.

احمدی بیان داشت: ارسال کمک‌های بشردوستانه ایران با کشتی نجات براساس هماهنگی با هلال احمر یمن و همچنین فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ جهانی صورت پذیرفته است بنابراین به هیچ عنوان گفته‌ها و اظهارنظرهای گروه ائتلاف پایه و اساسی ندارد.

 کشتی «نجات» حامل دو هزار و 500 تُن کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای مردم مظلوم و نیازمند یمن است که دو روز پیش از بندرعباس به‌سمت کشور یمن حرکت کرده است.

گفتنی است طبق پیش بینی ها کشتی نجات روز 30 اردیبهشت ماه در بندر الحُدیده یمن پهلو می گیرد تا کمک های غذایی و دارویی لازم را به مردم یمن انتقال دهد

از نخستین روز حمله نظامی رژیم سعودی به یمن تاکنون بیش از 3800 یمنی شهید و 8200 نفر مجروح شده‌اند که 2800 نفر مجروحان نیاز مبرم به داروهایی دارند که هم‌اکنون در کشتی نجات است و به گفته برخی منابع پزشکی در یمن حتی حیات آنان منوط به رسیدن داروهای ایرانی به یمن است.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.