×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

سربازان سعودی - فرار نظامیان سعودی از پادگان ها در پی اسارت 4 سعودی توسط قبایل یمنی

فرار نظامیان سعودی از پادگان ها در پی اسارت 4 سعودی توسط قبایل یمنی

 

 

به گزارش میلیتاری نیوز، با پیشروی مبارزان قبایل یمنی به سمت استان جیزان در عربستان، شمار زیادی از عناصر ارتش سعودی از پایگاه های مرزی فرار کردند.

پایگاه خبری المنار تاکید کرد که با تسلط قبایل یمنی بر 8 پادگان نظامی و اسیر کردن 4 تن از تفنگداران سعودی، اکثر پادگان های مرزی سعودی خالی شدند.

پیش از این منابع یمنی فاش کرده بودند که یکی از پادگان های سعودی، چهارشنبه شب به دست نیروهای قبایل یمنی در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان سعودی افتاد و قبایل یمنی توانستند قرارگاه تیپ هفتم ارتش سعودی را با تمام مهمات نظامیِ آن، تصرف کنند.

منابع یمنی تاکید کردند که مبارزان یمنی، در حال گلوله باران شماری از پایگاه های نظامی در عربستان سعودی از جمله فرودگاه نجران و پادگان اللجم و قرارگاه نجران و پایگاه نظامی گارد ملی و قرارگاه تیپ 127 نیروی هوایی هستند.

پیش از این، مبارزان قبایل یمنی، از سمتِ “بکیل” وارد اراضی عربستان سعودی شدند و 6 پادگان ارتش سعودی را تصرف کردند.
از سوی دیگر، ارتش سعودی، در واکنش به این اسارت سربازان و تصرف پادگان هایش، به بمبارانِ دیوانه وار و بی هدفِ مناطق مرزی پرداخت و دو حمله هوایی نیز به مناطق القفل و الصمع در حومه صعده انجام داد.

حملات قبایل یمنی، علاوه بر تعطیلی مدارس در نجران، به لغو پروازهای فرودگاه نجران و دیگر مناطق مرزی عربستان و قطع اینترنت در برخی مناطق جنوب عربستان برای جلوگیری از انتشار اخبار خسارت های سنگین ارتش سعودی منجر شد.

واکنش قبایل یمنی، پس از آن آغاز شد که عربستان سعودی و کشورهای ائتلاف، در مدت 42 روز، هزاران زن و کودک و غیرنظامی یمنی را به خاک و خون کشیدند.

 

به گزارش میلیتاری نیوز، این درحالیست که گزارش های بین المللی از فرار هزاران نفر ازنظامیان سعودی از مواضع محل خدمت خود درمرزهای یمن حکایت دارد.

 

ناظران معتقدند که پرداخت مبلغ ماهیانه به عنوان پاداش به نیروهای ارتش و امنیتی عربستان تلاشی از سوی شاه این کشور برای ساکت کردن آن دسته از نظامیان و نیروهای امنیتی است که احتمالا مخالف با تغییرات اخیر و و تحولات در مناصب خاندان حکومتی هستند. همچنین تلاش برای ترغیب ارتشیان به خدمت و فرار نکردن از مشارکت در تجاوز فعلی به یمن از دیگر اهداف این اقدام ذکر شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که پایگاه “گلوبال ریسرچ” آمریکا فاش کرده است که چهار هزار نظامی سعودی از مواضع خود در مرزهای عربستان با یمن فرار کرده اند.

 

این منبع به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: سازمان های اطلاعاتی غرب، گزارش هایی را درباره فرار گروهی از سربازان پایگاه ها و مراکز مرزی منتشر کرده و افزوده اند که حدود ده هزار نظامی سعودی درحین انجام ماموریت فرارکرده اند.

منبع یاد شده افزود که روحیه نیروهای ارتش عربستان ضعیف است و هرگونه حمله زمینی بهیمن به منزله خودکشی برای ریاض است.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.