×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

یمنی هستم - آغاز به کار کمپین من یمنی هستم

آغاز به کار کمپین” i am yemeni “

کشتار مردم مظلوم یمن که از روزهای نخست سال ۱۳۹۴ توسط دژخیمان آل‌سعود با حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا آغاز شده، در ماه رجب که از ماه‌های حرام‌ می‌باشد، شدت یافته است.

این کشتار به قدری دردناک بوده است که واکنش مسلمانان و مردم دنیا را به همراه داشته است.

نکته جالب توجه در خصوص این حملات بی‌رحمانه، سرکوب مردم یمن از طریق هواپیماهای نظامی‌و حتی بی‌سرنشین است. مردم مبارز یمن بارها در مقابل دوربین رسانه‌ها گفته‌اند: “اگر سعودی‌ها جرات دارند زمینی حمله کنند تا درسی فراموش نشدنی به آنها بدهیم …”

این کشتار ناجوانمردانه رژیم آل‌سعود که با تسلیحات آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی انجام می‌شود، خشم کاربران فضای مجازی را به همراه داشته و کمپین‌هایی علیه جنایات رژیم آل‌سعود و متحدان و حامیانش در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک، اینستاگرام و … به‌صورت خودجوش تاسیس شده است.

 

چند روز پیش، حجت‌الاسلام پناهیان در مراسم یادبود شهدای یمن، در بخشی از سخنرانی خود ضمن اشاره به علاقۀ شدید پیامبر اکرم(ص) به مردم یمن و ویژگی‌های فرهنگی و ایمان مردم یمن، گفت: “یکی از شعارهای خوبی که امروز در همۀ جهان می‌تواند مطرح شود، تأسی به همین کلام رسول خدا(ص) است که فرمود: ««من یمنی هستم؛ أَنَا یَمَانِیٌّ» هر جوان مؤمن انقلابی که در هر کجای دنیا هست و ارادتی به اهل‌بیت(ع) دارد و قدمی‌در راه مبارزه با استکبار برمی‌دارد، بر سینۀ خودش بنویسد: «من یمنی هستم».”

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی تلاش کرده‌اند در حد توان خود، با تاسیس کمپین‌هایی به حمایت از مردم بی‌دفاع یمن بپردازند. یکی از این کمپین‌ها که در روزهای اخیر مورد توجه و استقبال کاربران قرار گرفته، کمپین «من یمنی هستم» در اینستاگرام است.

 

تصویر صفحه اینستاگرام کمپین «من یمنی هستم»

کمپین (کارزار) «من یمنی هستم» بصورت خودجوش توسط جمعی از دانش‌جویان کشورمان با نشانی‌هایی از جملهwww.instagram.com/if.yemen در اینستاگرام ایجاد شده و در روزهای اخیر با حمایت مخاطبین مواجه شده است.

 

با مراجعه به این صفحه مشاهده خواهید کرد که تصویر حمایت از مردم یمن به زبان عربی، انگلیسی و فارسی برای استفاده در پروفایل و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

همچنین می‌توانید در مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ‌های #انا_الیمنیه، #من_یمنی_هستم، #i_am_yemeni ، #yemen استفاده کنید و صفحه مذکور و صفحات مشابه را به دوستان خود معرفی نمایید.

در تازه ترین خبر ها سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد : 119 نفر در ماه آوریل کنونی در یمن کشته شدند که با احتساب آنها مجموع تلفات از آغاز نزاع یمن تاکنون به 767 کشته افزایش یافتشبکه روسیا الیوم گزارش داد سازمان بهداشت جهانی در بیانیه خود شمار زخمی ها را از آغاز تجاوز ائتلاف عربی و امریکایی به یمن، دو هزار و 906 نفر اعلام کرده است.
بیانیه این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد حاکی است : تعداد آوارگان هم به علت تداوم حملات به حدود 254 هزار نفر افزایش یافته است. 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.