×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

1469565487  300 - آمریکا برای انهدام سامانه "اس 300"  همزمان به 180 جنگنده نیاز دارد

آمریکا برای انهدام سامانه “اس 300”  همزمان به 180 جنگنده نیاز دارد

 

به گزارش میلیتاری نیوز مجموعه «اس – 300» که یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع ضد موشکی به شمار می رود، قادر است نه فقط هواپیماها، بلکه موشک های بالستیک را نیز منهدم کند. این مجموعه قادر است، همزمان شش هدف را با شعاع برد حداکثر تا 200 کیلومتری منهدم کند.

کارشناسان تردیدی در این ندارند که هواپیماهای جنگی امریکا قادراند در صورت لزوم، سیستم های دفاع ضد موشکی «اس – 300» را منهدم کنند، همان گونه که تردید ندارند امریکایی ها بدون دادن تلفات قادر به انجام این کار نخواهند بود و این تلفات نیز بسیار محسوس خواهند بود.

کنستانتین سیوکوف، معاون اول مدیر آکادمی مسائل ژئو سیاسی، به نشریه «وزگلیاد» گفت: «برای حل و فصل این مساله، به نیرو و بودجه قابل توجهی نیاز است. برای انهدام مجموعه «اس – 300» به حداقل 36 فروند هواپیما و حتی، بیشتر نیاز است. برای انهدام پنج سیستم «اس – 300» به 180 فروند هواپیما نیاز است. در این میان، البته، خساراتی نیز وارد خواهد شد.

به گفته وی، میزان خسارات وارده به چگونگی نیروها و تجهیزات مورد استفاده بستگی خواهد داشت. وی گفت: «اگر از مجموعه های رادیو الکترونیکی استفاده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 10 درصد خواهد رسید. در صورتی که ایران قادر باشد، تدابیر موثری را اتخاذ کند، در آن صورت، میزان خسارات وارده تا 30 – 20 درصد خواهد رسید که برای ناتو غیر قابل قبول است. اگر این مجموعه دفاع ضد موشکی با سیستم های دیگری تلفیق داده شود، در آن صورت، میزان خسارات وارده به ناتو بسیار بیشتر خواهد شد».

این کارشناس در پایان گفت: «برای انهدام این مجموعه، باید در ساختار گروه ضربتی، 200 – 150 فروند هواپیما وارد عمل شود. و البته این هواپیماها فقط کار این مجموعه ها را خنثی خواهند کرد، نه آن که آنها را نابود کنند. خنثی کردن به این معناست که مجموعه «اس – 300» بعد از چند ساعت آمادگی جنگی خود را باز خواهد یافت و مجددا برای وارد عمل شدن آماده خواهد بود».

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.