×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

توقیف شده آمریکایی - محاصره کشتی آمریکایی توسط گشت های دریایی سپاه پاسداران

محاصره کشتی آمریکایی توسط گشت های دریایی سپاه پاسداران 

یک کشتی تجاری آمریکایی توقیف و به بندر شهید باهنر منتقل شد؛ اتفاقی که از سوی منابع داخلی و همچنین رسانه‌های بین‌المللی تأیید شد و علت وقوعش نیز شکایت حقوقی و مشکلاتی است که این کشتی با اداره بنادر ایران داشته است.

 کشتی باری «مرسک تایگریس / MV Maersk Tigris» با پرچم جزایر مارشال ـ که تحت حاکمیت آمریکاست ـ توسط نیروهای نظامی ایران متوقف و پس از آنکه دستور تغییر مسیر به سمت بنادر ایران را نپذیرفته، با شلیک گلوله اخطار، مجبور به تغییر مسیر ‌و راهی آب‌های ایران شد.

در این زمینه، رویترز به نقل از پنتاگون گزارش داده که کشتی توقیف شده با نام MV Maersk Tigris از ناو آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز درخواست کمک کرده بود. یکی از مسئولان کشتی توقیف شده اعلام کرده بیست‌و‌چهار دریانورد از کشورهای شرق اروپا و آسیا در این کشتی بوده اند.

در همین راستا، یک منبع آگاه با اشاره به اینکه کشتی مذکور تجاری بوده و و با اداره بنادر ایران اختلافی داشته، اظهار داشت: اداره بنادر ایران در همین راستا به دادگاه مراجعه می‌کند که دادگاه حکم توقیف این کشتی را می‌دهد و اداره بنادر درخواست می‌کند، ‌این کشتی توقیف شود که این امر محقق می‌شود. این کشتی با پرچم جزایر مارشال که تحت حاکمیت آمریکاست، قصد تردد داشته که توقیف می‌شود. ‌بیشتر خدمه این کشتی ‌اروپایی هستند و احتمال اینکه برخی از افراد آن آمریکایی باشند نیز هست.

پرس تی وی نیز ضمن تأیید خبر فوق اعلام کرد، مسئولان وزارت خارجه ایران اعلام کردند، کشتی مرسک تایگریس به علت تخلفات مالی توقیف شده است.

خبرگزاری  صدا وسیما نیز در خبری به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، از تیراندازی نیروهای ایرانی به سمت این کشتی خبر داده و گفته است که این کشتی «مجبور به حرکت به سمت بندرعباس» شده است.

رویترز نیز به نقل از پنتاگون آورده است که کشتی توقیف شده با نام MV Maersk Tigris از هواپیما و ناو آمریکایی در نزدیکی تنگه هرمز درخواست کمک کرده بود.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.