×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

30535 827 - شعری که رهبر معظم انقلاب را به گریه انداخت + فیلم

شعری که رهبر انقلاب را به گریه انداخت + فیلم

اخیراً رهبر معظم انقلاب با جمعی از خانوادههای شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانوادهها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب میکنند. زیر تصویر شهید، یک رباعی نوشته شده بود که ایشان با خواندنش به شدت منقلب می‌شوند.

بنا به رسم قدیمی دیدار رهبر انقلاب حضرت آیتالله العظمی خامنهای با خانوادههای شهدا، اخیراً نیز ایشان با جمعی از خانوادههای شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانوادهها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب میکنند. با آوردن عکس نزد ایشان، چشمانشان به رباعی زیر عکس میافتد و در همان خوانش نخست شعر را برای جمع قرائت میکنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعی ناگهان منقلب میشوند و از ته دل به گریه میافتند:

ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند

از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند​

 

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم

از آخر مجلس شهدا را چیدند

 

پس از این واقعه، آیتالله العظمی خامنهای نام شاعر را از حاضران میپرسند اما کسی از این نام اطلاعی نداشته است. سرانجام رهبری از خانوادۀ شهید میخواهند تا این قاب بهیادگار نزدشان بماند.

 

به تازگی نیز کلیپی از این دیدار در سایت حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب «خامنهای.آی.آر» با عنوان «در آرزوی شهادت» منتشر شد. با بازنشرهای پیاپیِ این ویدئوی زیبا و تأثیرگذار و نیز پخش مکررش از بعضی شبکههای تلویزیونی همچون شبکۀ «افق» پرسش از نام شاعر بار دیگر مخصوصا برای دوستداران ادبیات بهطور جدی مطرح شد. در هیچکدام از این رسانهها پاسخی برای این پرسش وجود نداشت و سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبری نیز شعر را بی نام شاعر منتشر کرده بود.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.