×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

1469566318  یمن - انصارالله به‌زودی وارد عدن می‌شود

انصارالله به زودی وارد یمن می شود

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، باب بایر تحلیلگر امور اطلاعاتی شبکه سی.ان.ان و کارمند سابق سیا با تاکید بر این که انصار الله همچنان در حال پیشروی به سمت عدن هستند، پیش بینی کرد این شهر که دومین شهر بزرگ یمن است، به زودی به دست انصار الله بیفتد.

 کارمند سابق سازمان سیا تصریح کرد: یمن در برابر چشمان ما در حال سقوط است، به همین سبب سعودی ها از هرج و مرج و آشوب در مرزهای جنوبی خود به شدت نگرانند و بیم آن دارند که این وضع ناگوار به کشور آن ها هم سرایت کند. چرا که نباید فراموش کنیم دستکم یک میلیون یمنی در عربستان زندگی می کنند.

بایر درباره تلاش های عربستان برای ائتلاف با دیگر کشورها در تجاوز به یمن، خاطر نشان کرد: با این که آن ها ترجیح نمی دهند که مصر در این ماجرا دخالت کند، شرایط به گونه ای است که از ائتلاف با هر کسی استقبال می کنند به همین سبب سعی می کنند مصری ها را در این رویارویی شریک کنند. آن ها همچنین از هرگونه ایفای نقش آمریکا در این زمینه استقبال می کنند.

وی افزود: “اما اگر نظر مرا بخواهید، امکان موفقیت کشورهای عرب در تسلط بر یمن و بازگرداندن عبدربه منصور به قدرت، در حد صفر است”.

کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره اهمیت برقراری ثبات در یمن تاکید کرد: یمن، پاشنۀ آشیل عربستان، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است و عربستان، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و آمریکا، همگی بیم آن دارند که نابسامانی در این کشور، تمام خورمیانه را درگیر هرج و مرج کند.

وی با اشاره به پنج یا شش جنگی که در حال حاضر در کشورهای منطقه خاورمیانه در جریان است، هشدار داد که اگر این جنگ ها دامنگیر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس شود، 60 درصد از ذخیره نفتِ جهان به خطر خواهد افتاد و این مساله تاثیری مستقیم بر آمریکایی ها خواهد داشت.

بایر پیش بینی کرد که “در صورت وخیم شدنِ اوضاع، ممکن است آمریکا “نقشه کیسینجر” را اجرا کند. بر اساس این نقشه، آمریکا برای حمایت از چاه های نفت و نجات اقتصاد جهانی، اقدام به دخالت نظامی می کند. با این که این احتمال، بعید به نظر می رسد اما نباید هیچ احتمالی را از نظر دور داشت زیرا پنج سال پیش چه کسی گمان می کرد که خاورمیانه، در یک آن، شاهد پنج جنگ باشد؟

وی با تاکید بر ناکارامدی حملات هوایی کشورهای عربی به یمن، تنها راه نتیجه گرفتن در یمن را دخالت نیروی زمینی دانست و گفت: هرچند نیروی هوایی عربستان خوب است، اما به تنهایی قادر به نابود کردن حوثی ها نخواهد بود.

 

بایر سپس با اشاره به مشغول بودنِ نیروهای مصری به سامان دهی به اوضاع در سینا و لیبی گفت: شک دارم که قاهره بتواند ارتش مصر را به یمن اعزام کند و تنها به حمایت نمادین اکتفا خواهند کرد. کشورهای سنی، گرد هم آمدند تا از عربستان پشتیبانی و تاکید کنند که وقایع یمن را خطری برای امنیت خود می دانند؛ اما آیا با این نشست می توانند، اقدامی عملی انجام دهند؟ من که فکر نمی کنم.

این در حالی است که حملات موشکی و توپخانه ای عربستان همچنان با دست آویز ازادی مردم یمن ادامه دارد اما به تازگی عربستانی ها در کنار بمباران شهرها و کشتار مردم بی دفاع به ابزار گسترده تبلیغاتی و ایجاد اختلال در شئون مختلف آن کشور همت گماشته اند.

قطع شبکه های ماهواره ای و تلاش برای ایجاد اختلال در فعالیت های رسانه های گروهی یمنی تازه ترین روش سعودی ها برای ضربه زدن به مردم به شمارمی آید.

سعودی ها با ارسال پارازیت تلاش کردند شبکه تلویزیونی ماهواره ای ” المسیره” را از کار بیاندازند، اما پس از حدود نیم ساعت این شبکه مجددا به فعالیت خود را از سر گرفت.

درهمین حال پایگاه خبری المساء پرس از احتمال عملی شدن برنامه سعودی ها برای قطع شبکه های یمنی از ماهواره های نایل ست و عرب ست خبر داد.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.