×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

ff - آژیر خطر در مرزهای عربستان سعودی به صدا درآمد

آژیر خطر در مرزهای عربستان سعودی به صدا درآمد/درگیری مسلحانه در دو منطقه مرزی

به گزارش  میلیتاری نیوز، امروز صبح درگیری‌های خشونت‌باری در دو نقطه ی «صبیه» و «جیزان» در مرزهای عربستان رژیم سعودی و یمن آغاز شد و آژیر خطر در این دو منطقه به صدا درآمد.

این اتفاقات  در حالی است که رسانه‌های عربستان اعلام کرده اند که نیروهای نظامی این کشور در مرزهای یمن با این کشور مستقر شده‌اند تا برای هرگونه حمله احتمالی نیروهای انصارالله جلوگیری کنند.

روزنامه سعودی «سبق» تصاویری از نیروهای مستقر در نزدیکی مرزهای مشترک عربستان و یمن منتشر کرد که برای جلوگیری و حفاظت از مرزهای عربستان به حالت آماده باش در امده اند

هم چنین ادعا می‌شود که انصارالله نیز تجهیزات نظامی خود را در نزدیکی مرزها قرار داده تا در صورت لزوم از آنها در هر نبرد احتمالی استفاده کند.ارتش عربستان فاقد تجربه نبرد است و با وجود در اختیار داشتن امکانات بالا در حوزه میدانی ارتشی با تجربه نیست کما اینکه محمد بن سلمان وزیر دفاع فعلی این کشور هم جوانی است که تاکنون نه کسی وی را در میدان نبرد دیده و نه خودش ادعای ژنرال‌های استخوان خورد کرده در میدان‌های نبرد را دارد.

 

این در حالی است که به اعتقاد مردم یمن مناطق «جیزان»، «عسیر» و «نجران» متعلق به خاک یمن است که از سوی سعودی‌ها اشغال شده است. یمن و عربستان در 12 ژوئن سال 2000 ( 1379 ) یک پیمان مرزی با یکدیگر امضا کردند. مخالفان یمنی می‌گویند در آن زمان «علی عبدالله صالح»دیکتاتور سابق یمن در مقابل دریافت 18 میلیارد دلار از عربستان سعودی از این مناطق صرف نظر و این مناطق را به آن کشور واگذار کرده است.

این درگیری های نظامی در مرز دو کشور در حالی است که عربستان سعودی قدرت و صلابت  لازم برای مدیریت نبردهای زمینی را ندارد و در ابتدا هدف آن ها حملات هوایی به یمن بود  از سوی دیگر در تاریخ جنگ‌ها کمتر مشاهده شده که تکیه به حملات هوایی صرف بتواند تامین کننده اهداف نظامی باشد که بهترین مثال برای این مسئله حملات هوایی و مشوکی طولانی مدت امریکا به عراق بود که هرگز نتوانست صدام را به سوی تغییر سیاست‌هایش سوق دهد و تنها با عملیات زمینی بود که آمریکا توانست اوضاع را تغییر دهد.

 

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.