×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

militarynews.ir968914 - آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از شروع فرآیند تحقیقات برای ساخت نمونه ایرانی سامانه دفاع دریایی فالانکس خبر داد.

 نیروی دریایی ارتش آمریکا از یک سامانه دفاعی دریایی مشهور برای دفاع در مقابل موشک‌های کروز و سایر تهدیدات استفاده می‌کند که فالانکس (Phalanx CIWS) نام دارد.

این سامانه در واقع یک گاتلینگ 6لول با گلوله‌های 20میلی‌متری است که با سرعت بالا و شلیک‌های پیاپی می‌تواند به‌سوی یک موشک کروز شلیک کند. این سامانه که به سامانه ضدکروز هم مشهور است، از یک رادار بهره جسته و گاتلینگ (سلاح) نیز در داخل یک برجک قرار گرفته که می‌تواند مسلسل را به‌سرعت تغییر جهت دهد

1469566520  - آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات

در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران مدت‌هاست که از گاتلینگ‌های متعددی بهره می‌برد. شاید یکی از بهترین و کارآمدترین گاتلینگ‌های بومی و ایرانی “محرم” باشد. این مسلسل همچون گاتلینگ M-61، شش‌لول است اما در کالیبر، محرم 12.7میلی‌متری و ام61 از گلوله‌های کالیبر 20میلی‌متری بهره می‌برد.

گفتنی است، گاتلینگ ام61  که هم‌اکنون روی اکثر جنگنده‌های این کشور نیز نصب است در ایران ، همین گاتلینگ نیز روی تعدادی از جنگنده‌های نهاجا نصب و عملیاتی است.

militarynews ir - آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» مدافع جدید ناوهای نداجا + جزئیات

در همین زمینه، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، درباره این سامانه گفت: نوع غربی سامانه فالانکس، پییشرفته‌ترین نوع آن است و جمهوری اسلامی ایران نیز در جهت تولید این سامانه‌ حتماً گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه باید نیروی دریایی ارتش به سیستم‌های دفاعی قوی و به روز دنیا مجهز شود، تأکید کرد: هم‌اکنون کار تحقیقاتی بر روی سامانه فالانکس برای ساخت نمونه ایرانی آن شروع شده است.

[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.