×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

[ad_1]

3302411306 - احتمال تحویل سامانه های موشکی S300 و S400 به ایران

احتمال تحویل سامانه های دفاعی S300 و S400 به ایران

 یک مقام روس خبر داد که روسیه احتمالا سامانه‌های اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ را به ایران تحویل می‌دهد. 

خبرگزاری رویانووستی روز سه‌شنبه خبر داد که روسیه ممکن است به تعهدات خود مبنی بر تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ که به دلیل فشارهای غرب تحویل آن مدت‌ها با تاخیر مواجه شده، عمل کند.

این موضوع پس از دیدار اخیر میان وزیران دفاع روسیه و ایران در تهران مطرح شده است.

ریانووستی به نقل از “لئونید ایواشوف” از مقامات نظامی روسیه اعلام کرد: این گام در راستای همکاری اقتصادی و فناوری تسلیحاتی اتخاذ شده و دست کم سامانه‌های دفاعی نظیر اس-۳۰۰ و اس-۴۰۰ احتمالا به آنها تحویل داده شود.

روسیه پیشتر پیشنهاد کرده بود تا به‌جای تحویل سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ سیستم دفاع هوایی موسوم به “تور” را در اختیار ایران قرار دهد اما سیستم دفاع موشکی “تور” یک سیستم دفاعی برای انواع آب و هواها، برد کوتاه، زمین به هوا است و می‌تواند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را هدف قرار دهد.

وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضای ایران در آوریل ۲۰۱۱ میلادی شکایتی را بر ضد شرکت صادرات اسلحه روسیه در دادگاه بین المللی ژنو مطرح کرده‌اند.

بر اساس اعلام مقام‌های رسمی ایران، تهران تنها در صورتی از شکایت خود بر ضد روسیه صرف نظر خواهد کرد که مسکو به کلیه تعهدات اولیه خود عمل کند.

قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری عرضه سیستم دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسیه به ایران در پایان سال ۲۰۰۷ میلادی بین دو کشور به امضا رسیده است.
[ad_2]

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.